nakladatel | Janáčkova akademie múzických umění v Brně |
---|---|
rok vydání | 2016 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 62 |
rozměry | 105x196 |
ISBN | 978-80-7460-095-1 |
Při čtení románu si představujeme tváře postav a místa děje, ale v každém okamžiku jsme si vědomi, že držíme v ruce knihu. Ani v divadle nepodléháme iluzi, po celou dobu představení akceptujeme nevyřčenou dohodu, že se jedná jen o „hru na realitu“. Schopnost kamery a mikrofonu realitu dokonale napodobit umožňuje divákovi po určité době na svůj všední život zapomínat. V tom je návštěva kina podobná nejen spánku, ale i jiným změnám vědomí: sta-vům při konzumaci návykových látek, halucinacím či hypnóze. Všechny vyjmenované situace mají jedno společné: člověk nevnímá realitu buď vůbec, anebo jen v omezené míře. O to více vnímá fikci. Divák se při sledování fikčních příběhů ocitá v situaci, kdy s postavami prožívá strach, úzkost, úlevu, radost – jedním slovem: emoce. Předpokladem k tomu je identifikace s postavou, s pohledem tvůrce anebo s osobností herce. Tématem práce Sny v šeru kina je princip identifikace ve filmu a její zásadní vliv na diváka.
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.