nakladatel | Host |
---|---|
rok vydání | 2019 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 148 |
rozměry | 24 cm |
ISBN | 978-80-7577-603-7 (brož.) |
Sumář představuje shrnující ohlédnutí za projektem GAČR P406/12/0347, Diskurzivita literatury 19. století v česko-slovenském kontextu, a přináší systematizaci a domyšlení zejména jeho metodologického aspektu. Hlavní výsledky řešení jsou obsaženy v knihách České literární romantično (2012), Český a slovenský literární parnasismus (2015), Konfigurácie slovenského realizmu (2016), Český a slovenský literární klasicismus (2017) a v právě dokončované monografii o slovenském literárním romantismu, kde čtenář může k našim tezím nalézt dokladový materiál v podobě analytických studií. Svazek se člení na metodologickou a literárněhistorickou část. Teorie a metodologie pro nás mají význam jen potud, pokud je lze učinit praktickým nástrojem ve vztahu ke konkrétnímu materiálu. Dějiny literatury chápeme jako model a rozeznáváme jeho základní vrstvy, tedy axiomata, principy konstruování, instrumenty a pracovní postupy. Literaturu vnímáme optikou estetické funkce a historické poetiky. Jako základní kognitivní rámce užíváme diskurzivní analýzu, synopticko-pulzační přístup i specificky aplikovanou kategorii latence. Dějiny literatury se nám následně nejeví jako lineárně kauzální vývoj, ale jako různorodá, vnitřně mnohotvárná dynamika, odehrávající se v rámci mnohovrstevnatě strukturovaného morfogenetického pole. Za základní diskurzy literatury 19. století pokládáme klasicismus, romantiku, realismus a parnasismus. Nekoncipujeme je však jako sukcesivní etapy, nýbrž jako tendence, vzájemně se vymezující i prolínající v nejrůznějších modifikacích napříč časem. Jednotlivé modifikace a interference jsou přitom patrné na různých úrovních obecnosti, od Sumář představuje shrnující ohlédnutí za projektem GAČR P406/12/0347, Diskurzivita literatury 19. století v česko-slovenském kontextu, a přináší systematizaci a domyšlení zejména jeho metodologického aspektu. Hlavní výsledky řešení jsou obsaženy v knihách České literární romantično (2012), Český a slovenský literární parnasismus (2015), Konfigurácie slovenského realizmu (2016), Český a slovenský literární klasicismus (2017) a v právě dokončované monografii o slovenském literárním romantismu, kde čtenář může k našim tezím nalézt dokladový materiál v podobě analytických studií. Svazek se člení na metodologickou a literárněhistorickou část. Teorie a metodologie pro nás mají význam jen potud, pokud je lze učinit praktickým nástrojem ve vztahu ke konkrétnímu materiálu. Dějiny literatury chápeme jako model a rozeznáváme jeho základní vrstvy, tedy axiomata, principy konstruování, instrumenty a pracovní postupy. Literaturu vnímáme optikou estetické funkce a historické poetiky. Jako základní kognitivní rámce užíváme diskurzivní analýzu, synopticko-pulzační přístup i specificky aplikovanou kategorii latence. Dějiny literatury se nám následně nejeví jako lineárně kauzální vývoj, ale jako různorodá, vnitřně mnohotvárná dynamika, odehrávající se v rámci mnohovrstevnatě strukturovaného morfogenetického pole. Za základní diskurzy literatury 19. století pokládáme klasicismus, romantiku, realismus a parnasismus. Nekoncipujeme je však jako sukcesivní etapy, nýbrž jako tendence, vzájemně se vymezující i prolínající v nejrůznějších modifikacích napříč časem. Jednotlivé modifikace a interference jsou přitom patrné na různých úrovních obecnosti, od Sumář představuje shrnující ohlédnutí za projektem GAČR P406/12/0347, Diskurzivita literatury 19. století v česko-slovenském kontextu, a přináší systematizaci a domyšlení zejména jeho metodologického aspektu. Hlavní výsledky řešení jsou obsaženy v knihách České literární romantično (2012), Český a slovenský literární parnasismus (2015), Konfigurácie slovenského realizmu (2016), Český a slovenský literární klasicismus (2017) a v právě dokončované monografii o slovenském literárním romantismu, kde čtenář může k našim tezím nalézt dokladový materiál v podobě analytických studií. Svazek se člení na metodologickou a literárněhistorickou část. Teorie a metodologie pro nás mají význam jen potud, pokud je lze učinit praktickým nástrojem ve vztahu ke konkrétnímu materiálu. Dějiny literatury chápeme jako model a rozeznáváme jeho základní vrstvy, tedy axiomata, principy konstruování, instrumenty a pracovní postupy. Literaturu vnímáme optikou estetické funkce a historické poetiky. Jako základní kognitivní rámce užíváme diskurzivní analýzu, synopticko-pulzační přístup i specificky aplikovanou kategorii latence. Dějiny literatury se nám následně nejeví jako lineárně kauzální vývoj, ale jako různorodá, vnitřně mnohotvárná dynamika, odehrávající se v rámci mnohovrstevnatě strukturovaného morfogenetického pole. Za základní diskurzy literatury 19. století pokládáme klasicismus, romantiku, realismus a parnasismus. Nekoncipujeme je však jako sukcesivní etapy, nýbrž jako tendence, vzájemně se vymezující i prolínající v nejrůznějších modifikacích napříč časem. Jednotlivé modifikace a interference jsou přitom patrné na různých úrovních obecnosti, od Sumář představuje shrnující ohlédnutí za projektem GAČR P406/12/0347, Diskurzivita literatury 19. století v česko-slovenském kontextu, a přináší systematizaci a domyšlení zejména jeho metodologického aspektu. Hlavní výsledky řešení jsou obsaženy v knihách České literární romantično (2012), Český a slovenský literární parnasismus (2015), Konfigurácie slovenského realizmu (2016), Český a slovenský literární klasicismus (2017) a v právě dokončované monografii o slovenském literárním romantismu, kde čtenář může k našim tezím nalézt dokladový materiál v podobě analytických studií. Svazek se člení na metodologickou a literárněhistorickou část. Teorie a metodologie pro nás mají význam jen potud, pokud je lze učinit praktickým nástrojem ve vztahu ke konkrétnímu materiálu. Dějiny literatury chápeme jako model a rozeznáváme jeho základní vrstvy, tedy axiomata, principy konstruování, instrumenty a pracovní postupy. Literaturu vnímáme optikou estetické funkce a historické poetiky. Jako základní kognitivní rámce užíváme diskurzivní analýzu, synopticko-pulzační přístup i specificky aplikovanou kategorii latence. Dějiny literatury se nám následně nejeví jako lineárně kauzální vývoj, ale jako různorodá, vnitřně mnohotvárná dynamika, odehrávající se v rámci mnohovrstevnatě strukturovaného morfogenetického pole. Za základní diskurzy literatury 19. století pokládáme klasicismus, romantiku, realismus a parnasismus. Nekoncipujeme je však jako sukcesivní etapy, nýbrž jako tendence, vzájemně se vymezující i prolínající v nejrůznějších modifikacích napříč časem. Jednotlivé modifikace a interference jsou přitom patrné na různých úrovních obecnosti, od žánrosloví až po strukturu jednotlivého textu. Výsledkem projektu je nový, vnitřně dynamický model literatury 19. století.
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
stav: viz dále
2018 Stav: Dobrý až velmi dobrý. Vazba: Brožovaná
kniha | 142 Kč |
Zásilkovna | 69 Kč |
osobní předání – Liberec I-Staré Město (Liberec) | 0 Kč |
Jakmile bude Vaše objednávka připravena k vyzvednutí na naší prodejně, přijde Vám výzva k jejímu vyzvednutí formou sms. Tímto mnohokrát děkujieme za Vaši trpělivost a těšíme se na viděnou. Antikvariát Avion |
Pokud ji vlastníte, můžete jim ji nabídnout.
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.