kolektiv autorů, Jana Dvořáčková, Petr Pabian
nakladatelé | Sociologické nakladatelství (SLON), SLON |
---|---|
rok vydání | 2014 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 267 |
rozměry | 150x230 |
ISBN | 978-80-7419-171-8 |
Kniha je výstupem týmového etnografického výzkumu, který autorky a autoři prováděli v letech 2011–2013 na pěti katedrách českých vysokých škol, včetně jedné školy soukromé. Narušuje řadu zažitých představ o českých vysokých školách, především tu, podle které není vůbec možné realizovat kvalitní vysokoškolské vzdělávání a kvalitní výzkum při vysokém počtu studujících. Autorský kolektiv zkoumá pluralitu vzdělávacích kontextů a dopady vysokoškolské a vědní politiky na různých typech škol a v různých oborech, včetně dopadů zcela nezamýšlených. Jednotlivé kapitoly se věnují klíčovým otázkám vysokého školství: podobám učení a výuky v podmínkách masifikace, flexibilitě a prekarizaci profesních drah vyučujících a výzkumníků, povaze a organizaci vědění vytvářeného a reprodukovaného na akademické půdě, rozdílům a napětím mezi profesně a akademicky zaměřeným vzděláváním, a otázce kvality vysokého školství. Mezi kapitoly jsou vloženy „mezihry“, které nasvěcují téma kapitoly ještě z jiného úhlu a v jiném žánru (např. srovnáním se zahraniční praxí nebo autobiografickým líčením). Knihu otevírá předmluva Stanislava Štecha a uzavírá ji rozhovor o praktických implikacích výsledků výzkumu, vedený mezi členy autorského týmu a Jiřím Nantlem, mj. bývalým náměstkem ministra školství. Autoři a autorky se v knize snaží překročit hranice úzké akademické sociálněvědní komunity a přispět do dlouhotrvající debaty o vysokoškolských reformách.
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.