nakladatel | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
---|---|
rok vydání | 2014 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 54 |
ISBN | 978-80-7454-449-1 |
Přednáška je zaměřena na problematiku měření podnikové výkonnosti. Jedná se o aktuální téma, které není v literatuře zcela jednoznačně vymezeno jak z hlediska terminologického, tak i metodického. Výkonnost podniku má dvě základní dimenze – účelnost a účinnost. Měřítka účelnosti hodnotí schopnost podniku dosáhnout předem stanovených cílů a úkolů. Účinnost vyjadřuje schopnost podniku dosáhnout výstupů s minimální úrovní vstupů. Podstatou výkonnosti je vytváření hodnoty za účelem dosažení kontinuity existence podniku. K měření výkonnosti lze použít různé metody, od jednoduchých podílových indikátorů až po vícekriteriální metody. V tezích je uveden metodický postup hodnocení výkonnosti podniků, založený na využití analýzy obalu dat (DEA), která se řadí mezi metody vícekriteriálního rozhodování. DEA reprezentuje specializovaný neparametrický modelový nástroj určený k hodnocení efektivnosti a výkonnosti homogenních rozhodovacích jednotek na základě většího množství různých vstupů a výstupů.
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.