nakladatel | Palackého univerzita, Filozofická fakulta |
---|---|
rok vydání | 2015 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 178 |
ISBN | 978-80-87895-49-8 |
Kniha vznikla z podnětu mezinárodní interdisciplinární konference věnované digitální literatuře a jejímu publikování, jež se konala v dubnu 2015. Pro účely knižního vydání byly jednotlivé příspěvky rozpracovány či přepracovány do 18 kapitol, které ve 4 oddílech doplněných úvahovým apendixem shrnují aktuální poznatky v dané oblasti. Počáteční oddíl knihy – Literatura a digitalita – se zabývá některými obecnými otázkami remediace mezi tištěnou a digitální knižní sférou. Jednotlivé kapitoly spojuje převážně recepční hledisko, tedy zvažování problematiky „odlišného čtení“ digitálních textů, případně problematiky jejich čtenářské akceptace. Oddíl Digitalita a performativita sdružuje kapitoly zaměřené na konkrétní specifické varianty digitální literatury a na jejich performativní základ. V části na zvané Digitalizace literatury jsou soustředěny tři příspěvky založené na konkrétní zkušenosti s přípravou digitální edice textů. Sekce Knižní trh v digitálním věku obsahuje stať obecnějšího rázu nazvanou Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli, na niž navazuje dílčí studie Česká nakladatelství knih pro děti a mládež v digitálním věku. Publikaci uzavírá stručný, úvahově pojatý apendix prezentující grafické a technologické vize tří osobností působících v knižní praxi.
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.