nakladatel | Sociologické nakladatelství (SLON) |
---|---|
rok vydání | 2015 |
vydání | 1. |
jazyk | česky |
stran | 194 |
rozměry | 150x230 |
ISBN | 978-80-7419-186-2 |
Jsou nákupní centra budoucností veřejného prostoru? Tato otázka se často vynořuje v médiích v reakci na to, jak se „výlet do nákupního centra“ stává častějším a legitimním způsobem využití volného času. Nákupní centra v této funkci nahrazují vylidňující se centra měst. Autor tuto otázku uchopuje ze sociologické perspektivy. Ukazuje přitom, že na pozadí poměrně jednoznačného konfliktu veřejný prostor versus nákupní centra vystupuje daleko komplexnější a sociologicky hlubší problém regulace prostoru a produkce řádu v každodenním světě. Autor v knize identifikuje dva základní způsoby regulace prostoru: regulaci vnitřní, tedy intersubjektivní a zpravidla nepsanou, a regulaci vnější, vykonávanou prostřednictvím formální sociální kontroly. Fungování těchto dvou druhů regulace kniha ukazuje na dvou formách sdíleného prostoru: na tradičním veřejném prostoru, který vzniká v centrech moderních měst, a na nákupních centrech, která v posledních dvaceti letech radikálně proměnila náš způsob trávení času a náš vztah k našim městům. Jak je vlastně veřejný prostor možný? Jak je možné, že se na ulicích měst setkávají navzájem neznámí lidé a rutinně si důvěřují? Co a proč ohrožuje současný veřejný prostor? Proč mluvíme o úpadku veřejného prostoru? Jakým způsobem nákupní centra vytvářejí „nový veřejný prostor“ a čím nás do něj lákají? Jaké nástroje užívají nákupní centra k vytvoření prostoru, který je napohled paradoxní – bezpečný a vzrušující zároveň? Jsou nákupní centra budoucností našich měst?
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
Toto vydání se u nás v minulosti prodalo jednou za cenu 200 Kč.
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.
Děkujeme, váš podnět byl předán správcům databáze.